24 Ocak 2023 Salı

ÖFKELENMEMENİN ÖNEMİ

Ebû Derdâ (ra), Peygamber (sav) Efendimiz'e:  "-Bana cennete girmek hususunda bir şey öğret!" deyince; Fahr-ı Kâinât Efendimiz:  "-Öfkelenme!" buyurdu.  Yine aynı şekilde bir kişi Peygamber Efendimiz'e:  "-Yâ Rasûlallâh! Çok şey belleyecek gücüm yok! Bana, seâdetime mucib olacak kısa bir şey buyur!" deyince, ona da:  "-Öfkelenme!" buyurdu.  Diğer hadîs-i şerîflerde de:  "Öfkesini tutanın Allâh Teâlâ ayıbını örter!"  "Allâh indinde rızâya nâil olabilmek için bir kulun öfke yudumunu yutmasından daha sevaplı bir yudum olmaz!" "Güçlü ve kuvvetli pehlivan herkesi sallayıp yere yatıran değildir. Asıl kahraman kişi, öfke zamanında kendini tutandır." buyurulmaktadır.

Ebû Derdâ (ra), Peygamber (sav) Efendimiz'e:


"-Bana cennete girmek hususunda bir şey öğret!" deyince; Fahr-ı Kâinât Efendimiz:

"-Öfkelenme!" buyurdu.

Yine aynı şekilde bir kişi Peygamber Efendimiz'e:

"-Yâ Rasûlallâh! Çok şey belleyecek gücüm yok! Bana, seâdetime mucib olacak kısa bir şey buyur!" deyince, ona da:

"-Öfkelenme!" buyurdu.

Diğer hadîs-i şerîflerde de:

"Öfkesini tutanın Allâh Teâlâ ayıbını örter!"

"Allâh indinde rızâya nâil olabilmek için bir kulun öfke yudumunu yutmasından daha sevaplı bir yudum olmaz!"
"Güçlü ve kuvvetli pehlivan herkesi sallayıp yere yatıran değildir. Asıl kahraman kişi, öfke zamanında kendini tutandır." buyurulmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder